WEKO3
アイテム
ブレンディッドラーニングEFL教室でのeラーニングに対する学生の認識と経験の調査
https://hachinohe-hachitan.repo.nii.ac.jp/records/1267
https://hachinohe-hachitan.repo.nii.ac.jp/records/126783d2e648-b0ac-4c0d-b23b-aa50bec33b78
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-03-26 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | ブレンディッドラーニングEFL教室でのeラーニングに対する学生の認識と経験の調査 Investigating Students’ Perceptions and Experiences of E-learning in a Blended Learning EFL Classroom(en) |
|||||||
言語 | ||||||||
言語 | eng | |||||||
キーワード | ||||||||
主題 | ブレンディッド・ラーニング, eラーニング, オンライン教材, イングリッシュセントラル, EFL, blended learning, e-learning, online teaching materials, English Central, EFL | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
論文種別 | ||||||||
値 | 研究報告 | |||||||
学部学科 | ||||||||
値 | 地域経営学部地域経営学科 | |||||||
著者 |
Gregory C. ANTHONY
× Gregory C. ANTHONY
|
|||||||
内容記述 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 新型コロナウイルスの感染増加の中、世界中の教育者に新たな課題と制限をもたらし、さまざまな形で使用されるeラーニングテクノロジーの採用を飛躍的に加速させました。この研究レポートでは、日本の大学におけるEFLブレンディッドラーニング教室での「English Central」eラーニングプラットフォームの実施について紹介し、概要を説明します。この調査では、この特定のプラットフォームでの学生の報告された経験と活動の受容性を調べます。 | |||||||
内容記述 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | The spread of COVID-19 introduced new challenges and limitations to educators around the globe, which exponentially sped up the adoption of e-learning technologies used in varying forms. This paper will introduce and outline the implementation of the English Central e-learning platform in an EFL blended learning environment at a Japanese university. This research examines students’ reported experiences and receptiveness of this specific platform within this learning context. | |||||||
書誌情報 |
八戸学院大学紀要 号 62, p. 57-83, 発行日 2021-03-26 |
|||||||
出版者 | ||||||||
値 | 八戸学院大学 | |||||||
ISSN | ||||||||
値 | 2187-8102 |