WEKO3
アイテム
ブレンディッドラーニングEFL教室でのeラーニングに対する学生の認識と経験の調査
https://hachinohe-hachitan.repo.nii.ac.jp/records/1267
https://hachinohe-hachitan.repo.nii.ac.jp/records/126783d2e648-b0ac-4c0d-b23b-aa50bec33b78
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
PDF(本文) (1.1 MB)
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-03-26 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | ブレンディッドラーニングEFL教室でのeラーニングに対する学生の認識と経験の調査 Investigating Students’ Perceptions and Experiences of E-learning in a Blended Learning EFL Classroom(en) |
|||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ブレンディッド・ラーニング | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | eラーニング | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | オンライン教材 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | イングリッシュセントラル | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | EFL | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | blended learning | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | e-learning | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | online teaching materials | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | English Central | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | EFL | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
論文種別 | ||||||
値 | 研究報告 | |||||
学部学科 | ||||||
値 | 地域経営学部地域経営学科 | |||||
著者 |
Gregory C. ANTHONY
× Gregory C. ANTHONY |
|||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 新型コロナウイルスの感染増加の中、世界中の教育者に新たな課題と制限をもたらし、さまざまな形で使用されるeラーニングテクノロジーの採用を飛躍的に加速させました。この研究レポートでは、日本の大学におけるEFLブレンディッドラーニング教室での「English Central」eラーニングプラットフォームの実施について紹介し、概要を説明します。この調査では、この特定のプラットフォームでの学生の報告された経験と活動の受容性を調べます。 | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | The spread of COVID-19 introduced new challenges and limitations to educators around the globe, which exponentially sped up the adoption of e-learning technologies used in varying forms. This paper will introduce and outline the implementation of the English Central e-learning platform in an EFL blended learning environment at a Japanese university. This research examines students’ reported experiences and receptiveness of this specific platform within this learning context. | |||||
書誌情報 |
八戸学院大学紀要 号 62, p. 57-83, 発行日 2021-03-26 |
|||||
出版者 | ||||||
値 | 八戸学院大学 | |||||
ISSN | ||||||
値 | 2187-8102 |