@article{oai:hachinohe-hachitan.repo.nii.ac.jp:00001177, author = {鈴木, 俊裕}, issue = {56}, journal = {八戸学院大学紀要}, month = {Mar}, note = {2015年3月に「 小・中学校学習指導要領」の一部が改正されて、小学校では平成30年度より、中学校では2019年度から、「特別の教科 道徳」が完全実施され、多様で効果的な道徳教育の指導方法へと改善され実施されることに伴う、授業(授業準備、教材・授業展開・指導法・教材の工夫等)、評価等をどのように行うのか、「中学校学習指導要領解説 特別の教科 道徳編」にみられる学習指導とその評価についてまとめたものである。, I gathered it up about learning instruction and the evaluation to be seen in "junior high school course of study commentary special subject morality edition" a part of "the elementary and junior high school course of study" was revised in March, 2015, and "special subject morality" was completely carried out at the junior high school in the elementary school from 2019 from 2018, and how you performed the class (laborers of class preparations, the teaching materials, class development, instruction method, the teaching materials) with what it was improved to an instruction method of various, effective moral education, and was carried out, an evaluation.}, pages = {17--32}, title = {「中学校学習指導要領 特別の教科 道徳」にみる 学習指導と評価について}, year = {2018} }